Philips LivingColors LED lamp LCS5001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips LivingColors LED lamp LCS5001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

George51 20-08-2010

Heb de lamp een paar jaar relatief weinig in gebruik. De lamp kan sfeervol zijn en de keuze van de kleuren zijn in ons geval veelal warme zonnige tinten.
Betaal me scheel aan batterijen. Afstandsbediening heeft buitensporige hoge zelfontlading. Na een maand zijn de batterijen leeg. Door beperkt gebruik dit pas ontdekt na de garantieperiode. Eco lamp maar geen eco afstandsbediening. Heb begrepen dat de nieuwere generatie lampen zuiniger omgaat met batterijen. Helaas voor mij want iedere keer batterijen vervangen op een al niet goedkope lamp is te veel van het "goede".

Alfr4d 28-02-2010

Mijn lamp is vorig jaar stuk gegaan, het paarse licht deed het niet. Nou is paars de felste kleur en ook belangrijk voor het mengen dus daardoor deden verschillende kleuren het niet meer en ook het ongekleurde licht niet echt goed (op mijn afstandsbediening kan je de kleurintensiteit nog instellen waardoor je bij paars heel goed normaal licht kunt instellen). Ik probeerde aldoor van alles want je kunt de lamp niet open maken. Schudden en kloppen en de stekker en vaak in en uit. Niets hielp. Toen op de fiets in de sneeuw terug naar de bouwmarkt ondanks dat de garantie al lang verlopen was. Daar wilden ze mij er wel mee helpen omdat LED lampen volgens een zinsnede in de gebruiksaanwijzing "lang meegaan". Echter... de lamp deed het weer gewoon en doet het, nu maanden later, nog. Als jullie een deels kapotte lamp hebben, je hebt mijn niveau van repareren, probeer dan ook eens om de lamp te koelen. Ik had hem in de originele verpakking en een grote tas, het vroor een paar graden en ik fiets er een half uur over. Laat het eens weten als het werkt.

bert23031988 18-02-2010

Al een tijdje in het bezit van de Philips LivingColors (2de generatie), opzich tervreden over de lamp alleen vind ik de lamp niet beter dan de concurrent van Yantouch die ik afgelopen week heb gekocht op marktplaats.
Echter was die van Yantouch wel veel goedkoper, maar dat zal wel komen omdat je voor de merknaam betaald.

dennis en loes 18-04-2009

Maandag de livingcolors van philips gekocht in Nijmegen bij de IT'S. Gelijk al gevraagd of er wel een houder bij geleverd word. Bleek niet zo te zijn, maar na duidelijke afspraken te hebben gemaakt met de verkoopster, dat ze het uit zou zoeken, hebben we hem gekocht. Het is werkelijk waar een hele mooi lamp. 3 dagen later kreeg ik telefoon van de verkooopster dat de houder na geleverd word, ivm. het niet leveren door philips van deze houder bij een hele partij. Dus goeie service van de winkel om er achter aan te gaan. Nu nog afwachten wanneer de houder binnenkomt.

vhDavid 10-03-2009

Qua werking vind ik het een heel goed toestel. Wel merk ik dat de batterijen van de afstandbediening maar enkele maanden mee gaan. Beide lampen hebben dat. Dat doet het voordeel van zuinige leds al snel teniet.

RobMex 23-01-2009

Echt weer een superuitvinding uit Eindhoven. De lamp zelf ziet er zeer futuristisch uit, is zuinig en kan een ongelofelijke sfeer in huis geven. Zet deze lamp bv achter een plant verbaas je over de mooie schaduwen op muur en plafond. Ik heb er inmiddels al 2 :-) Nadelen: ja dat is de eerste aanschaf maar ach hij is zijn geld meer dan waard.

wmcs 18-01-2009

Geweldige lamp. Doet wat ze moet doen. Een beetje sfeer en kleur brengen in de leefruimte.
De afstandsbediening is zeer handig maar misschien iets te gevoelig. De minste aanraking verandert de kleur, dit soms zonder dat het de bedoeling is (bijvoorbeeld bij het wegleggen)
Maar beter zo dan een afstandsbediening die maar half werkt. Een aanrader.

teleurgesteld2009 06-01-2009

Vanavond heb ik zo'n lamp aangeschaft, en niet de goedkoopste. Kom ik blij thuis, pak 'em uit, lees voor de goede orde de handleiding. Eerste teleurstelling: de houder die volgens de handleiding bij de lamp moet zitten, zit niet in de doos...?!
Vervolgens sluit ik de lamp aan en een paar seconden mag ik van de demo genieten. Als ik op de aan knop druk gebeurt er...niets..en niets..en niets..via deze site weet ik dat ik niet de enige ben met dit probleem, en ik heb ook alle tips uitgeprobeerd, maar de lamp gaan niet aan. Philips, jullie maken zulke mooie spullen waar deze lamp zeker deel uit maakt, maar waarom 1 verkopen jullie produkten waar niet alle elementen bijzitten (houder wordt niet meegeleverd in sommige winkels) en 2 er zit toch iets niet goed met die lamp, als mensen het niet eens aan kunnen krijgen... Ik probeer nog de klantenservice en dan gaat ie terug naar de winkel. Jammer jammer jammer.

kimjongen 30-12-2008

mijn vriend en ik vinden hem mooi staan in de woonkamer, mooi sfeerlicht, veel mogelijkheden van kleuren.
helaas dat hij een zoemend geluid maakt, hierdoor kunnen wij niet in rust genieten.
groetjes

Wokkie 11-12-2008

Heb er vanmiddag 2 aangeschaft. 1 voor achter de LCD tv in een hoek en de andere ook in een hoek.

Ik ben er zeer tevreden mee. Het brengt een geweldige sfeer in huis en nu vooral met de kerstdagen zal hij op rood gaan, maar je kan hem ook afstellen op een lichte felle kleur, zodat je woning toch goed verlicht word.

Als je de mogelijkheid hebt om hem achter je tv te plaatsen dan raad ik dat zeker aan. De Afstandsbediening werkt dan ook gewoon goed.

Het verlicht niet je hele woning, maar het is ook sfeerverlichting

Ik vind het een goede aankoop. Toch ook wel erg prijzig, maar het maakt het hier er zeker sfeervoller op

Alleen het houdertje waar je hem op zet vind ik vrij instabiel en dat is wel een nadeel en ook dat je hem niet op kan hanegn

lampie56 06-12-2008

een vet leuke lamp

Mard 24-11-2008

Van het weekend tegen een Philips Living Colors Floral aangelopen in een grote winkelketen en gelijk gekocht.

Ik had deze niet eerder gezien en had de normale transparante (op internet is hierover ook niets te vinden). Het verschil zit em alleen dat er op de transparante bol in Zilver een bloemen/vlinder motief is gedrukt (en op de afstandsbediening.

Thuis aangesloten werd ik nog blijer. De demo mode is wat langzamer gemaakt (naar mijn gevoel nog steeds te snel), maar is nu wel bruikbaar.
Bij de transparante (2e generatie) is de wisseling veel te snel en lijkt het een disco en is deze stand niet echt bruikbaar dan even een demo (waar ie natuurlijk ook voor bedoeld is).

Mischien voor de volgende generatie een zelf te kiezen interval, maar ben dus al blij met de wjziging. Verder maakt de motief opdruk deze weer iets leuker staan.

One happy customer 17-09-2008

Beste bezitters, geïnteresseerden, twijfelaars en andere belangstellende partijen,

Philips heeft zich deze keer weer uitstekend geprofileerd t.o.v. andere merkconcurrenten en aanbieders van licht- en sfeerlampen.

Ik snap niet dat veel mensen vinden dat de lamp weinig licht geeft. Waarschijnlijk hebben zij een kamer met overwegend donkere kleuren en veel prullaria in huis die veel schaduw veroorzaken. Het strategisch plaatsen van de lamp is dan een uitkomst. Met veel extern licht in een ruimte, valt de lichtopbrengst inderdaad tegen, zoals je redelijkerwijs zou kunnen verwachten.

Voor de beeldvorming:

Ik heb zelf een vrij ruime woonkamer (450cm x 700cm), met witte muren, een grijs-glanzend en eikenhouten vloer, witte lage meubels en de accessoires zijn overwegend zilver, wit en transparant. Verder vind ik less = more, een uitstekend uitgangspunt om je kamers mee in te richten.

Tips:

- Hoe minder extern licht in de ruimte, hoe beter.

- Bij kleine kamers of 'gezellig drukke' kamers, kan je de lamp het beste op het plafond richten, het liefst in het midden van de kamer, met de lamp gericht direct op het plafond. Zet hem op een hoge kast of een ang hem desnoods improvisorisch op via een soort 'tuigje'. los het op via een doe-het-zelf-zaak (ik was echt verbaasd hoe makkelijk je bepaalde issues in en rondom het huis zelf kan oplossen met de juiste tools en goed advies). Een reflecterend interieur kan ook een wereld schelen.

- Als ik een kleur kies, zet ik de lamp eerst op de minste lichtsterkte en kleurintensiteit. Langzaam voer ik dan deze 2 componenten op totdat ik de kleur heb die me op dat moment het meeste behaagt. Als ik de lamp op volle sterkte heb lijkt het binnen wel een disco en niet een plek waar ik gewoon wil wonen/slapen/eten. Als je het anderom doet, valt het licht inderdaad tegen. Dit ligt aan het simpele feit dat je ogen eerst aan de felle kleur en hoeveelheid licht wennen. Ga 's avonds maar eens van buiten je woning naar binnen kijken, als je vind dat je nog niet genoeg licht of kleur in de ruimte hebt..

- Ik heb naar mijn mening een prachtig ingericht luxe en trendy interieur, waar deze sfeerlamp helemaal thuis hoort. Het helpt als je je interieur hebt ingericht alsof je woning te koop staat. Als je zelf niet helemaal tevreden bent met je interieur, kan een sfeerlamp, hoe fantastisch dan ook, hier geen wonderen verrichten.

- Als je je vinger op het kleurenspectrum-wieltje houd en dan ronddraait, gaat hij vloeiend van de ene kleur over naar de andere. Erg handig voor het kiezen van een geschikte kleur of om indruk te maken op je vriendjes en vriendinnetjes, wanneer je de demo-standfunctie te snel vind veranderen van kleur.

- Wees creatief! Koop of maak een afbeelding van een open haard of kampvuur op ware grootte en schijn de lamp hierop (geel/oranje/rood), voor een geweldige vuurgloed. Hetzelfde geldt voor een zonsondergang. Of een bos/bladerdak (licht groen) en/of een waterval (groen/turquois/blauw), om maar een paar voorbeelden te noemen. Op deze manieren heb je ook wat aan de lamp wanneer er veel extern licht in de ruimte is, zoals overdag.

- Zet hem achter je tv/pc-monitor voor een fantastische kijkervaring van bijvoorbeeld voetbal (groen).

- Koop er meerdere voor een betere verlichting en meer sfeer in één kamer, dus of alle apparaten in 1 kleur, of elk een verschillende kleur om een bepaalde hoek van je ruimte te benadrukken. Als ik midden in mijn woonkamer sta met alle deuren open, zie ik ook de woonkamer en keuken. Ik ben dus ook van plan om er 2 LivingColors bij te kopen.

- Als je van plan bent om je witte muren te gaan verven/behangen en je weet nog niet precies in welke kleur, biedt deze lamp uitkomst. Je kan alvast wennen aan een bepaalde kleur op een muur.

- Vind je het snoer te kort? Koop een verlengsnoer.

Cijfer:

Ik heb het hebbe-dingetje (let wel, na een week in bezit) een 8 gegeven. Een dikke voldoende, omdat:

- Echt ALLE kleuren van het kleurenspectrum door dat kleine apparaat in huis worden gebracht en dit in verschillende lichttinten (pastel).

- De lamp een ingebouwde dim-functie heeft. Echt erg handig, want de lamp geeft met bovengenoemde tips voldoende licht en kleur. Hoeveel mensen vinden het nou werkelijk prettig om met knal geel/oranje/rood/paars/blauw/groen/ licht een boek te lezen, te eten e.d?

- Meerdere apparaten kunnen worden aangesloten op 1 afstandsbediening.

- Verlichting in het interieur tegenwoordig de nieuwe trend is voor het interieur 2008/2009.

Uiteraard zijn er ook een paar verbeterpunten:

- Bijgeleverde opties om het apparaat op te hangen, zouden zeer welkom zijn.

- Een instelbare-kleur/lichtintervalfunctie zou helemaal tof zijn om bijvoorbeeld een zonsondergang te kunnen nabootsen.

Minpunten:

- Het bijgeleverde onderstel zuigt. Ziet er leuk uit, maar de lamp staat er naar mijn mening niet stabiel genoeg op.

- Soms, heel soms, lijkt het apparaat wel bezeten; gaat ie automatisch aan, of 4 seconden na het aanzetten op de demostand. Ik heb ook een keer meegemaakt dat de lamp alleen aan bleef, wanneer ik de aan-knop hield ingedrukt?! Volgens de klantenservice kan dit liggen aan externe elektrische apparatuur. Wanneer je het apparaat een paar seconden van het elektriciteitsnet haalt, gaat ie automatisch terug naar de fabrieksinstellingen. Dit schijnt zo te zijn, ik heb het zelf nog niet getest.

Doelgroep:

Ik heb ergens op een website gelezen, dat de doelgroep voor dit product bestaat uit voornamelijk huisvrouwen?! Dit product is voor iedereen die zich wat aantrekt van zijn interieur of die gewoon een verpletterende WOW-effect teweeg wil brengen bij zijn visite.

Bij goed gebruik van bovengenoemde tips, is het echt een fantastische aanwinst. Of je nou deze sfeerlamp hebt gekozen om een bepaalde hoekje wat aantrekkelijker te maken, of om de kwaliteit van je leven in je eigen woning wat uptegraden middels kleur en licht, of om indruk te maken op je omgeving, is deze duurzame LED sfeerlamp een koopje. Echt peanuts wanneer je het gaat vergelijken met een andere soortgelijke sfeerlamp (die bij mijn weten nog niet op de markt te verkrijgen is).

Hopelijk kunnen bezitters door dit schrijven nog meer plezier beleven aan hun LivingColors en heb ik twijfelaars een beetje gerustgesteld.

Have fun ;-)

Mr Joko00016 16-09-2008

Veel te dure lamp !
De helft van wat hij kost vind ik hem eigenlijk maar waard.
Mijn vrouw vindt hem er niet mooi uitzien.( Ik ook niet echt).
De standaard is ook een goedkoop uitziend rond ding en de lamp heeft een lelijk snoer.

sanderphilips 13-09-2008

Leuke lamp met veel mogelijkheden.
Demostand heb je niks aan; kleuren wisselen veel te snel.
Jammer dat de lichtopbrengst redelijk laag is.

Lampkapje 19-08-2008

Waardeloze en te dure lamp.
Na 1 maand is er al een led kapot gegaan , nog geen tijd gehad om terug te gaan naar winkel. Ben benieuwd dat ik een nieuwe krijg of dat het geval terug moet voor reparatie, maar voor zo'n hoog bedrag verwacht ik een nieuwe of mijn geld terug.

samenvattend:

Je kunt net zo goed een gekleurd spotje van 15 watt kopen heb je meer aan en is goedkoper, want je gebruikt toch maar 1 kleur.

goldie 04-05-2008

Wij hebben de lamp onlangs aangeschaft om onze witte saaie muren wat op te kleuren. Wij zijn er tot nu toe erg blij mee. Voor elke stemming is er de juiste kleur. De demo-stand doet het bij ons wel, maar wij vinden deze niet prettig (de kleuren gaan te snel.) De afstandbediening is ultra gevoelig, wat zo wel prettig (even aan toetsen en je hebt een andere kleur) als storend is (bij het wegleggen, iets aanraken is meteen een andere kleur), maar misschien is dat nog even wennen. Bij de heldere tinten genoeg licht om nog te lezen. Kortom wij zijn tevreden.

royke6 16-04-2008

Lamp en afstandsbedieing zien er mooi uit qua design.
Eenmaal thuis gekomen bleek naar mijn smaak dit geheel helaas niet in mijn interieur te passen dus heb `m teruggebracht naar de winkel.

Lichtopbrengs vond ik opvallend goed (voor sfeerlamp teminste)

Leuk ding maar helaas..

peter87 26-03-2008

Ik had er eerst één, maar heb er snel daarna weer één gekocht. De mogelijke kleurcominaties zijn ongekend.
Op de muur geeft hij het mooiste licht. Kijk gerust op internet naar de prijzen (en verzendkosten!!), want er is een groot verschil!

Dees 14-02-2008

Heb hem nu een paar maanden in bezit en ben er erg tevreden mee.
Zoals gezegd voegt de demofunctie niets extra's toe.
Inderdaad hoor je een zacht zoemgeluid bij sommige lichte kleuren, maat dat is niet echt storend.
Als je een beetje zoekt op Internet kom je ze ook wel goedkoper tegen. :)
De afstandsbediening reageert soms nogal gevoelig, maar dat went.
Mooie gadget!

Fijke 06-01-2008

Ik heb niet een grote woonkamer, dus kan redelijk veel belichten met de lamp. Op grote lichtsterkte zijn de schaduwen echter vervelend. Zoals eerder bij deze reviews aangegeven zijn de randen van de schaduwen in meerdere kleuren door de verschillende LED's. Het mooiste is m.i. een rustige kleur en niet te fel. De demostand (die doet het wel bij mij) voegt niets toe, dus daar hoef je de lamp niet voor te kopen of te laten liggen. De sfeerlamp heb ik nu 1 dag in bezit. Samenvattend is het erg een leuke maar kostbare gadget.

Hapkikker 02-01-2008

De lamp geeft een mooi kleuraccent in de kamer.
Het sfeervolle effect kan worden opgevoerd door het licht te richten op een grote plant. Kijk dan naar de schaduw van het blad van de plant op muur of plafond. Naast het blad zijn dan gekleurde banen te zien. Ik vind de lamp zelf (het armatuur) overigens niet mooi. Het is echt nog het eerste exemplaar in waarschijnlijk een lange reeks.

Dunga 22-12-2007

In de eerste instantie was ik opzoek naar een dimmer voor mijn bestaande bureaulamp. Mijn ogen zijn namelijk heel 'licht' gevoelig. Na lang zoeken kwam ik toevallig de LivingColors (weer) tegen. De design en afstandbediening spreken mij erg aan. Dat je ook allerlei kleuren naar wens kan kiezen vind ik een geweldig idee van Philips. Wat mij ook aanspreekt is de energiezuinigheid (15watt ?) en de zeer lange levensduur van de led-lampen. Maar het ging mij uiteindelijk om het feit dat je ook de lichtsterkte kan fine tunen. Laat op de middag zet ik op orange-rood om zonsondergang na te bootsen. 's Avonds zet ik op groen om een luxe sfeer te creeren. 's Nachts en tijdens het slapen zet ik op dimmed/blauw-paars voor relaxe goede nachtrust. Verder wit-geel ligt tijdens het van een boek.

Plus en minpunten op een rijtje:
+ gebruikersvriendelijke afstandbediening
+ dimmerfunctie
+ energiezuinig
+ design

-/+ afstandbediening té gevoelig
-/- huidige demofunctie niet bruikbaar voor in woon/slaap kamer
-/- bij geel-licht een heel zachte 'zoooom' geluid hoorbaar

***

Graag zie ik in de toekomstige versie van Philips LivingColors:
- geheugen om favoriete instellingen op te slaan
- automatische dag/nacht schakelaar
- of iets in de trent van gebruikersvoorkeur Demo-stand waabij je het de intervallen kan zelf kan aanpassen.
- een degelijker standaard voor de lamp
- het lamp aan de muur kunnen hangen.

***

Een week in gebruik.

Mikemans 14-12-2007

Geweldige sfeermaker! De demostand is niet echt intressant. De kleuren zijn dan te vel en gaan te snel voorbij.

De afstandsbediening werkt naar behoren. Absoluut geen miskoop!

manolo 25-11-2007

Ondanks de geringe licht opbrengs is dit echt een aanwinst in onze woonkamer. De altijd ongezellige donkere hoek is nu sfeervol uitgelicht.
Van kleur veranderen doen we weinig, maar het is wel prettig dat je deze zelf kan instellen.
De aanschaf prijs is dan wel hoog, maar het stroomverbruik laag, en de te verwachten levensduur hoog!. (er vanuit gaande dat deze led's net zo lang mee gaan als gewone led's)